Veltman Vis Service - liefde voor het vak
Verse vis, zes dagen per week. Al 30 jaar weet Veltman Vis Service vanuit Harlingen met 40 medewerkers en 13 vrachtwagens zo’n 800 horecagelegenheden (en de businessclass van KLM) te voorzien van een vers en verantwoord visproduct. Van zeebaars, tong en kabeljauw tot gamba’s, mosselen en oesters. De zalm wordt in de eigen rokerij - zonder toevoegingen – gerookt om het de horeca gemakkelijker te maken.
Eigenaar Luuk Jellema schat in dat Veltman wel 80 vissoorten levert, met een versgarantie van minimaal vier dagen. “Veel van de vis komt namelijk uit de regio; drie kotters varen dagelijks in het seizoen voor ons uit op de Waddenzee en IJsselmeer. Als consument kun je bij wijze van spreken op de menukaart aflezen dat je vis gevangen is door kotter HA11.” Ook voor advies kloppen klanten aan bij Veltman: “Een seizoensgebonden sliptong is bijvoorbeeld smaakvoller in het najaar, omdat ze in het voorjaar kuit schiet. Dan kun je die vis beter laten zwemmen en niet op je kaart zetten.
Ik zie het als onze taak om over die duurzame visvangst en consumptie mee te denken. Op
HorecaEvenTT ( standnummer 5730 ) willen we onze bezoekers laten proeven van die producten, zoals oesters van onder meer het Wad, sashimi en vers bereide sushi en viskroketjes.”
Voor meer informatie:
Veltman Vis Service Meer berichten